Site Overlay

Ile kosztuje content marketing?

Sposobów na promowanie marki w Internecie jest bardzo dużo. Każda z nich może określić swoje preferencje i wybrać najbardziej odpowiednią dla siebie reklamę. Coraz częściej firmy wykorzystują rzeczywistość online do osiągania swoich celów, wielu przedsiębiorców zastanawia się też, ile kosztuje content marketing?

Internet wnosi do biznesu transparentność z jaką wcześniej firmy nie miały styczności. Nierzadko można spotkać się z sytuacją, kiedy to klient dyktuje warunki i narzuca firmie sposób postępowania. Konsumenci wymagają od przedsiębiorstw odejścia od produkcji masowej, do tworzenie produktu zgodnego z ich oczekiwaniami.

Na porządku dziennym są również takie działania jak: porównywanie cen, szukanie opinii o danym produkcie, a także dzielenie się swoją opinią w mediach społecznościowych ze znajomymi, ale także z całkowicie obcymi ludźmi. Jednym
z narzędzi marketingowych wykorzystywanych do promowania marki w sieci jest marketing treści.

Ile kosztuje content marketing i jak zacząć z nim działać? Poniżej więcej informacji.

Czym jest content marketing?

Na czym polega content marketing

Ciężko jest jasno sprecyzować czym tak naprawdę jest content marketing. Definicji jest wiele jednak autorka książki ,,Content marketing i social media” Barbara Stawarz trafiła w sedno ,,Content marketing to strategiczne podejście do marketingu definiowane jako proces skupiający się na tworzeniu i dystrybucji wartościowych treści. Zarówno w sektorze B2C, jak i B2B celem jest przyciąganie oraz utrzymywanie uwagi ściśle określonej grupy docelowej wokół świata marki.” Autorka zwraca uwagę na to, iż content marketing to nie tylko tworzenie treści, ale także selekcjonowanie i szukaniem tych najbardziej ciekawych, wartościowych, które zostały stworzone przez innych, a następnie, po dokonaniu researchu, przekazywanie ich dalej.

Content marketing to:

  • tworzenie własnych wartościowych treści,
  • przyciąganie i utrzymywanie uwagi,
  • zdobywanie zaangażowania i lojalności klientów.

Ile kosztuje content marketing?

Cena content marketingu
Content marketing nie jest tani. Jeżeli działania marketingu treści są wykonywane dobrze i z dużą dokładnością ich koszt jest bardzo wysoki i nie wygląda on tak jak mogłoby się to niektórym wydawać. Ile kosztuje content marketing?

Jest to inwestycja długotrwała i ciągła w wysokości kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie. Z drugiej jednak strony jest ona bardzo opłacalna, przynosi dużo korzyści, które przekładają się na zysk finansowy. Koszty ponoszone w trakcie kampanii contentowej można podzielić na cztery etapy. W każdym z nich ponoszone są odpowiednie koszty. Oto one:

  1. Planowanie kampanii – jeżeli strategia ma przynosić świetne rezultaty musi zostać bardzo dokładnie zaplanowana. Zwykle powoływani są do tego zadania ludzie, którzy bardzo dobrze znają się na marketingu, na pozyskiwaniu nowych klientów oraz na tworzeniu treści. Ten etap to czas na określenie celów, przygotowanie opisu grupy docelowej, ich potrzeb i oczekiwań, wybór kanałów, przez które firma chce dotrzeć do swoich person z ofertą swojej firmy. Ile kosztuje content marketing? Te i inne działania zwykle jest to koszt od 5 tysięcy do nawet 50 tysięcy złotych rocznie. Wszystko zależy od ilości osób zaangażowanych do działania.  
  2. Tworzenie contentu – tworzenie treści to jeszcze nie jest content marketing, to po prostu content mniej lub bardziej wartościowy, którego w Internecie nie brakuje, a wręcz przeciwnie jest go bardzo dużo. Internet powinien być narzędziem, które ułatwi słuchanie, obserwacje oraz kontakt z konsumentami.  Działania te pozwolą lepiej poznać potencjalnych odbiorców ich zainteresowań, potrzeb, problemów, a w konsekwencji da szersze pole do popisu. Odpowiednie dopasowanie contentu do potrzeb i oczekiwań społeczności, będzie skutkowało jej większym zainteresowaniem i zaangażowaniem w stosunku do marki. Ile kosztuje content marketing? Za dobrze stworzone treści koszt będzie wynosił od 30 tysięcy do nawet 200 tysięcy złotych rocznie. 
  3. Zasięg – po stworzeniu treści ważne jest, aby dotarła ona do grupy osób dla której została stworzona. Czasami właściciele firm uważają, że ktoś te treści zobaczy i wszyscy się o nich dowiedzą. Jednak prawda jest taka, że to wcale nie jest proste. Dlatego też tworząc budżet przeznaczany na marketing treści trzeba wziąć pod uwagę koszt budowania zasięgu. Ile kosztuje content marketing? Budowanie zasięgu to koszt od 50 tysięcy do nawet 1 miliona złotych rocznie. 
  4. Obsługa techniczna – ten koszt często jest bardzo bagatelizowany, ale prawda jest taka, że treści nie wrzucają się do sieci same. Szereg zadań jakie wykonuje agencja jest zdecydowanie większa niż tylko obsługa techniczna czy nadzór nad autorami. Ile kosztuje content marketing? Za dobrze stworzone treści, ich wdrażanie i analizowanie koszt będzie wynosił od 20 tysięcy do nawet 50 tysięcy złotych rocznie.
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *