Site Overlay

Marketing szeptany Katowice

Marketing szeptany zwany także marketingiem rekomendacji to nic innego jak polecenie firmy, które ktoś zamieszcza w sieci. Tego typu rekomendacja ma wpływ na decyzje zakupowe użytkowników Internetu. Wiele osób widząc pozytywną opinię o danym produkcji, decyduje się na jego kupno.

Marketing szeptany i jego fenomen?

Fenomen marketingu szeptanego tkwi w naturalnym i nienachalnym wywoływaniu dyskusji na temat danej firmy. W tym przypadku użytkownicy nie są nakłaniani do kupna, jak ma to miejsce w przypadku płatnych reklam zamieszczanych w social mediach czy wyszukiwarce internetowej. Celem jest natomiast przedstawienie zalet danego produktu lub usługi, tak by było to dopasowane do kontekstu prowadzonej dyskusji. Marketing szeptany Katowice ma naprawdę duże znaczenie.

Większość internautów przed dokonaniem zakupu lubi sprawdzić opinie w sieci, zobaczyć jak dany produkt oceniają inni, przeczytać jego recenzje itd. Dopiero na tej podstawie podejmuje ostateczną decyzję zakupową. Okazuje się, że aż 91% osób ufa internetowym opiniom tak samo, jak rekomendacjom swoich znajomych czy przyjaciół. Trzeba jednak znaleźć równowagę między nachalnym nakłanianiem, a ciekawą, spontaniczną opinią. Dlatego warto nawiązać współpracę z doświadczoną agencją marketingową.

 

Marketing szeptany i jego rodzaje 

W praktyce wyróżnia się nawet kilka różnych rodzajów marketingu szeptanego. Najpopularniejsze z nich to:

  • evangelist marketing – buduje u klientów identyfikację z produktem, który jest przez nich polecany kolejnym osobom.
  • marketing wirusowy – tworzy ciekawe przekazy rozprzestrzeniające się szybko w Internecie. Dociera tym samym do szerokiego grona odbiorców. Buduje z marką pozytywne skojarzenia i nie ma znamion reklamy.
  • trendsetting – promowanie produktów poprzez wyznaczanie trendów i ich rozwijanie.
  • casual marketing – pod pojęciem tym rozumie się działania wspierające marketing szeptany Katowice. To zarówno programy lojalnościowe, jak i konkursy w mediach społecznościowych itd.
  • cause marketing – wspieranie akcji czy grup społecznych w celu zbudowania pozytywnego wizerunku marki.
  • product seeding – udostępnianie próbek lub całych produktów osobom opiniotwórczym.
  • brand blogging – wykorzystanie do promocji blogów, co jest często łączone z trendsettingiem.
  • community marketing – promowanie produktów i wywoływanie dyskusji na ich temat.

 

W jaki sposób powinna przebiegać dobrze zorganizowana kampania jeśli chodzi o marketing szeptany?

Marketing szeptany Katowice ma za zadanie wypromować dany produkt, usługę, firmę. Takie działania prowadzić można w sposób jawny lub niejawny, tworząc komentarze na forach tematycznych, blogach itd. W efekcie ma dojść do dyskusji na temat zalet produktu, usługi, marki wśród użytkowników Internetu i potencjalnych klientów. Powinno się to jednak odbywać w sposób spontaniczny i niczym nie wymuszony. Idealnie, gdy dochodzi do wymiany opinii między samymi konsumentami.

My powinniśmy jedynie nakierować rozmowę na konkretny temat. Taka dyskusja prowadzona w social mediach czy na forach jest naturalna i nie razi nikogo. Odbiorcy nie są na siłę nakłaniani do zakupu danego produktu czy skorzystania z określonej usługi. Jednak sami mogą się na to zdecydować, biorąc pod uwagę pozytywnie opinie na ten temat.

Nie da się ukryć, że siła pozytywnych rekomendacji jest jednym z najważniejszych bodźców, które prowadzą do realizacji zakupów. Zdecydowana większość ludzi przed zakupami w sieci sprawdza opinie na temat produktów czy usług.

Planując marketing szeptany Katowice, trzeba oczywiście przygotować bazę stron, portali czy forów tematycznych, które mają związek z daną tematyką. Warto stworzyć harmonogram wpisów i aktywności. Nie należy nigdy rozpoczynać rozmowy od nachalnej reklamy. Lepiej też przygotować profile o nieco bardziej rozbudowanej historii. Umieszczane posty powinny pasować do tematyki strony, forum i być powiązane z daną usługą, produktem.

Komentarze muszą być wiarygodne i unikalne, a przy okazji zgodne z regulaminem danej strony. Nie należy nigdy tych samych komentarzy powielać na wielu forach. Takie wpisy użytkownicy Internetu z łatwością wyłapują. Same wpisy nie powinny sztucznie wychwalać zalet produktu. Lepiej przedstawić obiektywnie ich mocne strony. W komentarzach umieszczane powinny być linki prowadzące wprost do danego produktu, a nie do strony głównej. Popularnym błędem jest nieznajomość tematyki i podejście do niej bez zagłębienia się w kwestie merytoryczne.

 

Dlaczego warto zdecydować się na marketing szeptany Katowice?

Jak już wspomniano wyżej podstawową zaletą marketingu szeptanego jest jego wysoka wiarygodność wśród klientów. To bardzo skuteczny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku danej firmy, marki. Oprócz tego marketing szeptany Katowice pozwala na poznanie potrzeb rynku. Znając popyt na dane produkty czy usługi, można zaplanować bardziej długofalowe działania marketingowe. Plusem buzz marketingu jest też stosunkowo niski koszt tej formy reklamy, przy jednocześnie jej dużym zasięgu.

Marketing szeptany Katowice okazuje się być również pomocny podczas pozycjonowania stron www. Zwiększa bowiem skutecznie ruch na stronie internetowej firmy, co przekłada się najczęściej na wzrost sprzedaży. Tego typu działania nie wymagają bardzo dużego nakładu pracy. Wykorzystują darmowe social media, blogi, strony czy serwisy internetowe. Tę metodę promocji wykorzystać można w przypadku różnych marek.

Buzz marketing ma niewątpliwie wiele zalet. To narzędzie bardzo skuteczne, ale trzeba pamiętać o tym, że źle wykorzystane może się obrócić przeciwko nam. Nachalne promowanie marki lub danego produktu sprawić może, że dana firma zostanie odebrana jako niegodna zaufania i nieuczciwa. Takie działania odstraszają, a nie przyciągają potencjalnych klientów. Dlatego też warto zaufać w tym przypadku specjalistom z dziedziny marketingu. Chętnie przygotujemy kampanię, wykorzystując marketing szeptany, tak aby przyniosła ona zamierzony skutek.

 

 Marketing szeptany – co oferujemy?

Zajmujemy się realizowaniem merytorycznego marketingu szeptanego w mediach lokalnych, które zajmują się Katowicami i ich okolicami. Jednak jesteśmy w stanie także przygotować kampanię ogólnopolską. Pochwalić możemy się wieloletnim doświadczeniem w zakresie właśnie marketingu szeptanego. Nasz zespół specjalistów chętnie zajmie się pozyskiwaniem nowych klientów dla każdej firmy, co przekłada  się na odczuwalny wzrost sprzedaży.

Staramy się, aby realizowane przez nas kampanie były wyjątkowe i unikalne. Każdy wpis przez nas wykonany jest inny i publikowany w kontekście danego tematu. Działamy w sposób etyczny, a więc nie wprowadzamy użytkowników Internetu w błąd i nie powielamy w sieci nieprawdziwych informacji. Nie zajmujemy się też budowaniem czarnego PR dla konkurencji. Marketing szeptany Katowice realizujemy w oparciu o kampanie prowadzone na wielu unikalnych domenach. W ten sposób budujemy odpowiedni zasięg i docieramy do wybranej grupy docelowej. Zajmując się marketingiem szeptanym, wykorzystujemy wiele narzędzi zwiększających skuteczność działań.

 

Marketing szeptany Katowice – jak to wygląda w naszym wydaniu?

Przede wszystkim kluczem do sukcesu jest wczucie się w klienta i jego potrzeby. Jak sami szukalibyśmy danej usługi czy produktu w internecie? Każdy wpis, który tworzymy jest sprawdzany i analizowany. Oceniamy go pod kątem wartości.

Naszą specjalnością jest marketing szeptany Katowice. Promujemy więc chętnie przede wszystkim lokalne firmy i działających w Katowicach i najbliższej okolicy przedsiębiorców. Wychodzimy z założenia, że duże znaczenie ma rozmowa o oczekiwaniach, potrzebach. W ten sposób można stworzyć naprawdę skuteczną kampanię.