Site Overlay

Lokalny marketing Katowice

W praktyce wykorzystanie odpowiednich narzędzi reklamy wpływa na skuteczność sprzedaży w każdej firmie, która istnieje na rynku i to bez względu na branżę, w jakiej ona działa. Warto więc o kompleksową promocję zadbać. Jak powinien wyglądać skuteczny lokalny marketing Katowice?

Obecnie warto sięgać nie tylko po klasyczne techniki działania, ale i nowoczesne sposoby komunikowania się z odbiorcami. Mowa w tym przypadku zarówno o dużych korporacjach, jak i firmach działających lokalnie np. w Katowicach. Jaka strategia sprawdzi się wówczas? Na jakie formy reklamy postawić, prowadząc biznes lokalny?

 

Lokalny marketing Katowice – na czym właściwie polega?

Marketing lokalny skupia się na firmach świadczących usługi na pewnym, z góry określonym rynku. Działają one na terenie danego miasta, regionu. Z tej formy promocji korzystają niewielkie biznesy – zakłady fryzjerskie, kawiarnie, szkoły językowe, restauracje itd. Lokalny marketing Katowice pozwala niewielkim kosztem poprawić rozpoznawalność marki na rynku i zdobyć zaufanie klientów. Jednak również i w tym przypadku kluczem do sukcesu jest systematyczność i dobrze przemyślana strategia działania.

 

Lokalny marketing – jak prowadzić lokalne działania?

Przede wszystkim każdy właściciel firmy, który chce wykorzystać  lokalny marketing Katowice, powinien zastanowić się nad tym, co chce w ten sposób właściwie osiągnąć. Wyznaczenie celu jest niezwykle ważne i to zarówno przy marketingu lokalnym, jak i tym prowadzonym na większą skalę. Jeśli cel jest wyznaczony, należy do promocji podejść naprawę kompleksowo. Nie należy nigdy ograniczać się tylko do jednej, nawet najlepszej metody reklamy. Warto łączyć różne działania i systematycznie je rozwijać. Jak skutecznie promować lokalny biznes? Możliwości jest całkiem sporo.

 

Lokalny marketing Katowice w praktyce – podstawowe elementy

Na pewno marketingową strategię działania warto przygotować już na etapie rozpoczynania czy planowania prowadzenia działalności. Celem powinno być zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku i poprawa wyników sprzedażowych.

Trudno jest sobie wyobrazić firmę bez strony internetowej. Dzisiaj coraz częściej szukamy informacji o produktach i usługach właśnie w sieci. Nie dotyczy to jedynie największych marek, ale i biznesów o charakterze lokalnym. Warto więc zadbać o czytelną i profesjonalnie przygotowaną stronę www. To podstawa jeśli chodzi o marketing lokalny, ale w praktyce dopiero początek działań.

Lokalny marketing Katowice to oczywiście również pozycjonowanie lokalne. Firmy, które chcą znajdować się wysoko w wynikach wyszukiwania, muszą zoptymalizować swoje strony, dbając o merytoryczne teksty i zbudowanie wartościowych profili linków. Tak naprawdę lokalne pozycjonowanie stanowi doskonały przykład tego, jak promować lokalny biznes. W praktyce każde pozycjonowanie jest inne. Inaczej pozycjonuje się firmę, która działa na terenie całego kraju, a inaczej biznes lokalny. Kluczem do sukcesu jest obranie odpowiedniej strategii działania. Są firmy lokalne, które z czasem staną się przedsiębiorstwami o charakterze ogólnopolskim.

Bardzo duże znaczenie podczas promowania lokalnych firm ma reklama w social  mediach. To medium wciąż bardzo potężne. Trzeba w tym przypadku być systematycznym i regularnie dodawać na profilach firmowych posty. Klientów warto w ten sposób informować o promocjach, ciekawych wydarzeniach itd. W razie potrzeby można wykorzystać opcję płatnej reklamy, aby w ten sposób dotrzeć do większej liczby odbiorców.

Profil firmy działającej lokalnie warto stworzyć na Google Plus. To spowoduje o wiele łatwiejsze i szybsze odnajdywanie biznesu przez klientów – zarówno stałych, jak i potencjalnych poprzez wyszukiwarkę internetową.

Wciąż bardzo ważnym elementem marketingu lokalnego jest współpraca z lokalnymi mediami. Poprzez regularne zamieszczanie ogłoszeń w katowickim gazetach i serwisach internetowych czy emitowanie ich przez radio można dotrzeć do sporej liczby osób. Często ogłoszenia można dodawać bezpłatnie, warto więc się tym zainteresować.

Na samym końcu nie można zapominać o marketingu szeptanym, który na rynku lokalnym sprawdza się bardzo dobrze. Wielu internautów poszukuje informacji o produktach i usługach w internecie i chętnie posiłkuje się opiniami, recenzjami innych użytkowników sieci. Taka forma reklamy budzi większe zaufanie niż standardowe banery itd. Marketing szeptany od lat jest chętnie wykorzystywany podczas promowania lokalnych biznesów.

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

2 thoughts on “Lokalny marketing Katowice

  1. Planuję otworzyć restaurację w Katowicach i z całą pewnością będę musiał postawić na marketing lokalny. Myślę, że w dzisiejszych czasach najlepiej sprawdzi się właśnie reklama w mediach społecznościowych. Planuję skupić się na fb i instagramie ale wyczytałem w artykule, że marketing szeptany jest też świetnym rozwiązaniem więc również i to rozważę.

  2. Moim zdaniem jeśli chodzi o marketing lokalny to oczywiście na pierwszym planie postawiłbym stronę internetową. Taka strona, musi być dobrze wypozycjonowana, jeśli chcemy aby nasza firma była dobrze widoczna w internecie w danym mieście. Ja skorzystałem z pozycjonowania lokalnego i jeśli chodzi o mój salon fryzjerski to w Katowicach utrzymuje się na podium jeśli chodzi o salony. Myślę, że w moim przypadku był to klucz do sukcesu, bo przełożyło się to zdecydowanie na ilość klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *