Rozwój social mediów dał firmom bardzo duże pole do popisu, jeżeli chodzi o promocję. Są one świetnym miejscem do komunikowania się ze swoimi odbiorcami i do poznawania ich. Jednym z takich miejsc jest właśnie Twitter, który daje przedsiębiorstwom wiele korzyści. Oczywiście promocja firmy na Twitterze, wymaga odpowiednich działań, które prowadzone w dobry sposób sprawią, że przedsiębiorstwo osiągnie zamierzone efekty. Jak w takim razie powinna być prowadzona promocja firmy na Twitterze i czy w ogóle jest Twitter?
Czym jest Twitter?
Twitter, to medium społecznościowe, które świetnie nadaje się na narzędzie marketingowe. Umożliwia on bowiem mikroblogowanie na dużą skalę. Wypowiedzi na tym portalu są krótkie, bo zawierają tylko 140 znaków, ale pozwalają na łatwą wymianę informacji również tych biznesowych. Jest to nawet uznawane z zaletę Twittera, ponieważ tworzenie treści jest przemyślane i wartościowe.
Marketing firmy na Twitterze pozwala też łatwiej niż kiedykolwiek zarządzać reputacją on-line. Pojawiają się różne narzędzia na przykład HootSuite dzięki którym w łatwy sposób można śledzić informacje zwrotne za każdym razem, gdy ktoś wspomina markę, dzieje się to poprzez wyszukiwanie słów kluczowych.
Daje to szybką możliwość podziękowania za dobre słowa o marce, a także zareagowanie na te mniej przychylne. W mediach społecznościowych chodzi głównie o to, aby zdobyć przychylność konsumentów, niekoniecznie o nachalną reklamę. Na czym polega promocja firmy na Twitterze?
Promocja firmy na Twitterze – jak robić to dobrze?
By promocja firmy na Twitterze była skuteczna koniecznie trzeba zadbać o pewne elementy. Podobnie jak w przypadku Facebooka czy Instagrama najważniejsza w prowadzeniu konta na Twitterze jest konsekwencja i pomysłowość. Najtrudniej jest zaistnieć, zostać zauważonym, przy tak dużej konkurencji.
W momencie, kiedy ludzie zauważą markę, co więcej polubią ją, sami będą chcieli nawiązać kontakt. Zdjęcie profilowe, dopasowane tło i zwięzły opis firmy, to bardzo ważne elementy, bez których ciężko będzie przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. W prowadzeniu konta na każdym medium społecznościowym, chodzi o to, aby publikowane treści trafiały do jak największej ilości osób. Ważne jest więc aby promować swój profil, umieszczać link do niego w innych profilach społecznościowych i na stronie internetowej firmy. Kolejnym dobrym sposobem na zwiększenie liczby fanów jest retweetowanie postów innych. Można polecać dzięki temu swoje konto innym użytkownikom.
Promocja firmy na Twitterze – tutaj najważniejsza jest jednak treść. Co publikować, aby zdobyć obserwujących i aby oni nie postrzegali wpisów jako spam. Nie warto skupiać się na sobie, a na czytelnikach, ich zainteresowaniach, a co za tym idzie publikować materiały, które będą dla nich przydatne. Nie wystarczy jednak, jedynie zdobyć obserwujących, trzeba jeszcze sprawić, aby dokonali oni zakupów. Warto zacząć od najważniejszych informacji i zakończyć na tych najmniej istotnych.
Ludzie zwykle czytają początek tekstu dopiero gdy uznają go za ciekawy, są w stanie przeczytać go do końca. Z tego samego powodu na Twitterze nie opłaca się używać zbyt wielu słów, a także lepiej jest używać prostego języka, który zostanie zrozumiany przez większą część społeczeństwa, niż wyszukanego który trafi tylko do nielicznej grupy odbiorców.
Kolejnym zaskakującym elementem w publikowaniu treści na Twitterze i nie tylko na nim jest czas i częstotliwość publikacji. Największa aktywność użytkowników jest między 9.00 a 18.00. warto dostosować godzinę i częstotliwość publikacji do grupy docelowej, jej stylu życia i aktywności w Internecie.
Promocja firmy na Twitterze – ile kosztuje współpraca z agencją reklamową?
Na pytanie, ile kosztuje współpraca z agencją marketingową nie ma jednej odpowiedzi, ponieważ zależy to od zbyt wielu czynników. Trzeba jednak wiedzieć, że każda dobrze i profesjonalnie wykonana praca ma swoją cenę, którą trzeba ponieść.
W przypadku planowania kampanii promocyjnej z agencją budżet nie powinien być dla firmy najważniejszy, ważne jest by dobrze go rozdysponować, dzięki temu możliwe będzie osiągniecie świetnych wyników. Kluczowym zadaniem jest wybór agencji marketingowej, która będzie spełniała oczekiwania przedsiębiorstwa, przygotuje odpowiednią wycenę działań i wstępnie określi jakie działania będą podejmowane. Dopiero wtedy można podjąć współpracę lub z niej zrezygnować.