Site Overlay

SEM i SEO Katowice

SEM i SEO to coraz popularniejsze narzędzia wykorzystywane do reklamowania w sieci stron internetowych. Warto więc wiedzieć czym dokładnie są i w jaki sposób można je wykorzystać do efektywnego zarządzania treściami w internecie. Należy tutaj obalić opinie, że SEO i SEM to zamienne nazwy działań związanych z szeroko rozumianym pozycjonowaniem stron www.

SEM i SEO Katowice – co to takiego?

SEM (z ang. Search Engine Marketing) to działania promocyjne mające podnieść pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania – naturalnych i płatnych przy użyciu odpowiednich fraz lub słów kluczowych, które są wpisywane przez użytkowników sieci podczas poszukiwania informacji w wyszukiwarkach internetowych. W ramach SEM wykorzystywane są linki sponsorowane, pozycjonowanie czy optymalizowanie stron www. Tym samym SEM to pojęcie szersze niż SEO, które jest jednym z elementów SEM.

SEM to cały proces marketingowy, którego podstawowym celem jest skierowanie dużego ruchu na reklamowane witryny na skutek działań SEO lub poprzez wykupywanie reklam. Ruch SEM skierowany jest do użytkowników wyszukiwarek internetowych.

SEO jest jednym z elementów SEM, a więc marketingu w wyszukiwarkach. To przedsięwzięcie o charakterze długofalowym, którego efekty widoczne są niekiedy dopiero po kilku tygodniach lub miesiącach. Pod pojęciem SEO rozumie się działania, które mają sprawić, aby dana strona internetowa była dobrze widoczna w wyszukiwarkach. Wyróżnia się tutaj SEO on-site i off-site. Pierwsze ma związek z przygotowaniem strony www tak, aby była ona dobrze widoczna i zrozumiała dla robota wyszukiwarki. Drugi typ SEO to wzmocnienie siły serwisu i listy stron kluczowych na skutek działania poza stroną.

 

SEM i SEO Katowice – różnice

Wiele osób ma problem z rozróżnieniem czym od siebie różnią się w praktyce SEM i SEO Katowice. Rzeczywiście niekiedy SEO jest błędnie utożsamiane z pozycjonowaniem. Tymczasem są do działania odmienne, chociaż ze sobą powiązane i wzajemnie się uzupełniające. Bez SEO nie ma pozycjonowania i odwrotnie.

SEO (z ang. Search Engine Optimizaton) to optymizacja strony www, aby była ona czytana przez roboty w wyszukiwarce internetowej. To działania podejmowane na stronie, aby ta wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania.

SEM to natomiast płatna reklama emitowana przez Google w imieniu klienta. Po wpłaceniu określonej kwoty wyszukiwarka wyświetla reklamę tym osobom, które zostały określone jako grupa docelowa. Reklama może być emitowana np. w wybranych miejscach. Działania SEM i SEO Katowice, dobrze prowadzone, mogą przynieść naprawdę dobre efekty sprzedażowe.

Co ciekawe, nie tylko Google, ale i każda większa wyszukiwarka internetowa posiada własną platformę SEM umożliwiającą przeprowadzanie działań związanych z marketingiem w wyszukiwarce. W Rosji bardzo popularny jest np. Yandex, a w Chinach Baidu. W USA z kolei dużą konkurencją dla Google jest Bing należący do Microsoftu. Każda wyszukiwarka ma swoje własne narzędzie służące do przeprowadzania działań SEM. W przypadku Google to Google Ads. I z perspektywy światowej Google jest na pierwszym miejscu w zakresie działań SEM, co nie dziwi nikogo.

 

SEM i SEO Katowice – powiązania

SEO to w zasadzie część SEM, co dobrze pokazuje pewne popularne równanie. SEM+SEO+PPC. Na SEM tym samym składają się działania SEO oraz linki sponsorowane w Google. To niezwykle ważne, że działania SEM to czynności związane z marketingiem w wyszukiwarce internetowej, a więc i czynności SEO.

Marketing w wyszukiwarkach obejmuje SEO oraz płatne kliknięcia. W celu osiągnięcia dużej widoczności w wyszukiwarce, nie wystarczy za reklamy zapłacić. Witryna wówczas automatycznie wcale nie zachęca odbiorców do dokonania transakcji. Reklamy to bowiem nie to samo co optymalizacja. Działania SEO są nie mniej istotne niż SEM. Jedno zależy od drugiego. Reklama, aby być skuteczna, musi opierać się na dobrze wybranych słowach kluczowych czy odnośnikach, a to wchodzi w skład SEO.

Działania SEM przynoszą dość szybkie efekty. Płatne linki wyświetlają się bowiem na szczycie wyników wyszukiwania. To świetne rozwiązanie dla osób, którym zależy na czasie i takich, które nie chcą długo czekać na efekty pozycjonowania. SEM w przeciwieństwie do SEO nie wymaga wielomiesięcznych działań. Zaletą SEM jest niewątpliwie skuteczne wykorzystywanie potencjału reklamowego Google. Najlepszym tego potwierdzeniem są rosnące cały czas wydatki na kampanie w sieci, w tym kampanie PPC. To o tyle ważne, że w Polsce z wyszukiwarki Google korzysta 96% internautów. Działania SEM są raczej dobrze odbierane przez użytkowników, bo nie są zbyt nachalne. Cieszą się też dużym powodzeniem. Ich atutem jest możliwość targetowania reklam, a więc ich wyświetlania tylko określonej grupie docelowej.

 

Dlaczego nie można zapominać o działaniach SEO i SEM Katowice?

 

Dzisiaj to, jak daną stronę internetową widzi wyszukiwarka Google ma ogromne znaczenie. Dlatego witrynę trzeba odpowiednio zoptymalizować. W przeciwnym wypadku będzie ona mało atrakcyjna i nie znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Tym samym nie zainteresuje potencjalnych odbiorców.

SEM i SEO Katowice idą ze sobą w parze. Jeśli strona internetowa jest dobrze zoptymalizowana, od strony technicznej i merytorycznej, kampania SEM będzie na pewno bardziej skuteczna. Mechanizmy wyszukiwarki Google analizują treść strony internetowej, która ma być reklamowana. Rzadko, ale zdarza się, że Google odmawia reklamowania danej witryny.

Okazuje się, że prowadzenie w Google kampanii reklamowej wcale nie jest zadaniem bardzo prostym. Rzeczywiście można zabrać się za to samodzielnie, ale na ogół taka kampania jest mało efektywna. Lepiej zdecydować się na pomoc profesjonalnej agencji marketingowej. Tworzymy kampanie, które są w stanie bardzo precyzyjnie dotrzeć do osób poszukujących określonych usług czy produktów w sieci. Grupa docelowa może być naprawdę bardzo wąska i dotyczyć np. jedynie mieszkańców Katowic i okolic.

 

GDN i Remarketing – uzupełnienie działań SEM i SEO Katowice

Przy okazji SEM i SEO Karowice warto także wspomnieć o kampaniach GDN. Poza standardową kampanią w wyszukiwarce internetowej, można bowiem zdecydować się także na kampanię banerową. Wykorzystując lokalne serwisy internetowe. To tzw GDN, a więc Google Display Network. To narzędzie służące do budowania rozpoznawalności marki.

Wybieramy lokalne portale z okolic Katowic, które mają z Google podpisaną stosowną umowę i wyświetlamy reklamę, tam gdzie pojawia się określone słowo kluczowe. W tym przypadku nie płaci się za wyświetlenia, ale dopiero za wykorzystanie przez użytkownika reklamy do przejścia na daną stronę internetową.

Wykorzystujemy ponadto remarketing, który jest świetnym uzupełnieniem działań SEM i SEO Katowice. Jeśli użytkownik odwiedził stronę firmy, ale nie zdecydował się na zakup produktu, jej reklama niejako za nim podąża w sieci. Wyświetla się w miejscach, w których normalnie pojawiałaby się inna reklama. W ten sposób można skutecznie zoptymalizować sprzedaż. Osoby, które trafiają na daną stronę internetową nie są przypadkowe, ale realnie zainteresowane zakupem i warto to oczywiście wykorzystać. Remarketing jest formą walki o klienta.