Content marketing (marketing treści) jest narzędziem marketingowym, które od paru lat cieszy się coraz większą popularnością. Na treść zwracają bowiem uwagę wszyscy. Dzisiaj trudno bez content marketingu odnieść sukces w biznesie. Pod tym pojęciem rozumie się przede wszystkim długofalowe budowanie relacji z odbiorcami na skutek dzielenia się z nimi cenną treścią. W zakres content marketingu wchodzą w praktyce tworzenie, dystrybuowanie i promowanie treści. Odbiorca ma zbudować z marką szczególną więź. Wówczas może łatwiej podejmować decyzje zakupowe odnośnie produktów czy usług przez nią oferowanych.
Co trzeba wiedzieć na temat content marketingu?
Content marketing Katowice to artykuły, które pojawiają się w sieci czy tradycyjnej prasie. Jednak wiele osób rozumie pod tym pojęciem tak naprawdę każdą treść, która definiuje daną firmę. Są to więc wszystkie wypisy, komentarze czy grafiki na jej temat.
Content marketing jest formą inbound marketingu – marketingu, który zam pozwala się znaleźć zainteresowanym osobom. W tym przypadku użytkownik nie jest zmuszany do zapoznania się z danym przekazem reklamowym. Jeśli jest on zainteresowany jakimś tematem, sam zapoznaje się z ofertą i decyduje, czy chce zostać klientem marki. Tym samym content marketing Katowice nie powinien być utożsamiany z reklamą.
Jaki content warto publikować?
Content marketing Katowice, jak wspomniano już wyżej, to działania długoterminowe, które polegają na tworzeniu treści odpowiadających na potrzeby odbiorców. Są one różnorodne, a więc mogą być dystrybuowane w wielu kanałach i na wiele różnych sposobów. W ramach kampanii content marketingowych w sieci publikowane są m.in. poradniki, artykuły, infografiki, ebooki, filmy, webinary, prezentacje multimedialne, a czasem nawet podcasty.
Kiedy content marketing Katowice przynosi oczekiwane efekty? Gdy komunikat dociera do odbiorców i stanowi dla nich motywację do podjęcia określonego zadania. Tak się dzieje wówczas, gdy tworzona i dystrybuowana treść jest wartościowa. Tym samym odpowiada na pytania odbiorców czy realizuje ich potrzeby.
Jaki content sprawdza się najlepiej? Sporo zależy od rodzaju prowadzonego biznesu i jego klientów. W praktyce docierać do nich można na różne sposoby. W wielu przypadkach trzeba po prostu testować. W ten sposób najlepiej sprawdzić, który rodzaj contentu preferują użytkownicy. Nie trzeba się ograniczać jedynie do pisania artykułów. Młodsi odbiorcy często mają inne gusta niż starsi. Bez względu na wszystko trzeba jednak być spójnym tematycznie. To najlepsza droga do pozyskiwania klientów i zbudowania z nimi długotrwałej relacji, a taki ma cel content marketing Katowice.
Content marketing i jego zalety
Okazuje się, że content marketing Katowice ma sporo zalet. Pozytywne jego skutki są widoczne przez długi czas, nawet po zakończonej kampanii.
Przede wszystkim dobrze prowadzony content marketing powoduje zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Obecnie dużym zainteresowaniem w internecie cieszą się bowiem treści jakościowe, odpowiadające na potrzeby użytkowników. Content marketing Katowice opiera się w dużej mierze również na rekomendacjach i poleceniach. Publikując w sieci ciekawe treści, umożliwia się odbiorcom zdobywanie rzetelnych informacji. To powoduje oczywiście zwiększenie ruchu na stronie www, a następnie zbudowanie popularności marki, firmy.
Poprzez dzielenie się w sieci wiedzą, firma staje się w oczach innych profesjonalna, godna zaufania. Budowana jest jej rozpoznawalność. Użytkownicy zapamiętują daną markę, co pozwala w szerszym kontekście na zbudowanie sporej bazy lojalnych klientów Proces ten realizowany jest oczywiście długoterminowo. Content marketing Katowice jest tym samym świetną inwestycją w przyszłość firmy – pozwala na umocnienie jej pozycji na rynku i pozyskanie klientów.
Dzisiaj coraz więcej osób wykorzystuje podczas korzystania z internetu specjalne oprogramowanie blokujące reklamy. Nachalne komunikaty reklamowe nie podobają się chyba nikomu. To dla wielu firm sporych problem, ale tylko takich, które nie wykorzystują innych form promocji. Świetnie sprawdza się w tym przypadku content marketing. Okazuje się bowiem, że dobrze zoptymalizowane, wartościowe treści stworzone zgodnie z zasadami SEO przekładają się na wzrost widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych. Im wyższa jest pozycja w Google, tym więcej osób daną witrynę odwiedza, co przekłada się najczęściej na wzrost sprzedaży.
Decydując się na działania content marketingowe trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że ich efekty nie są widoczne od razu. Podobnie jest zresztą z budowaniem zaufania klientów. Kluczem do sukcesu jest stopniowe zwiększanie zainteresowania odbiorców danymi produktami lub usługami na skutek dostarczania im ciekawych treści. Osoby, które trafiają na daną stronę pierwszy raz, na ogół nie decydują się od razu na zakup. Czasem, aby klient coś kupił, trzeba wiele miesięcy. Content marketing jest dobrym sposobem na budowanie długoterminowych relacji z użytkownikami.
Nie da się też ukryć, że content marketing Katowice w stosunku do innych form promocji, jest stosunkowo tani. Wprawdzie wymaga dość dużego nakładu pracy i posiadania odpowiednich umiejętności, ale za to ma bardzo duże możliwości. Przekłada się na zwiększenie widoczności strony w sieci czy zbudowanie bazy zaangażowanych odbiorców. Tworzone w jego ramach treści można promować bez dużego wkładu finansowego np. w mediach społecznościowych. Jeśli content jest dobry, może szybko roznieść się w sieci.
Content marketing Katowice – jak to wygląda w naszym wydaniu?
Działania content marketingowe podzielić można na zewnętrzne i wewnętrzne. Content wewnętrzny to nic innego jak treści tworzone i publikowane na stronie internetowej firmy, marki. Są to aktualności czy wpisy blogowe. W przypadku sklepów internetowych duże znaczenie mają również opisy produktów i kategorii. Zadaniem tych tekstów jest wzbogacenie strony www w treść, która zwiększy ilość słów kluczowych, po których jest ona widoczna w wyszukiwarce Google. Większa widoczność strony w sieci sprawia, że odwiedza ją więcej osób, które mają okazję zapoznać się z oferowanymi przez daną firmę produktami lub usługami.
Spore znaczenie ma również publikowanie artykułów na portalach lokalnych, a więc dotyczących Katowic i okolic. Firmy, które chcą być wiarygodne i rozpoznawalne w mieście, muszą się w lokalnych mediach regularnie pojawiać. Wykorzystujemy w tym przypadku na ogół portale internetowe, które pozwalają na dość szybkie i proste dotarcie do lokalnej społeczności. Można za ich pomocą przedstawić swoją ofertę, ale w nie nachalny sposób. Zawarty w artykule link do strony jest przy okazji kolejnym wsparciem w lokalnym pozycjonowaniu marki.
Jak działamy?
Przede wszystkim nasze działania nie ograniczają się jedynie do tworzenia artykułów. Proces content marketingowy w naszym wydaniu jest znacznie bardziej złożony. Nie wymyślany bez przygotowania tytułów publikacji. Zawsze na samym początku śledzimy zainteresowania użytkowników, którzy poszukują danego produktu lub usługi. Chcemy, aby tworzone przez nas artykuły stanowiły odpowiedź na ich pytanie. Nasze treści są wartościowe i wspierają sprzedaż.