Site Overlay

Pozycjonowanie strony Katowice

W zasadzie każda firma, która chce zaistnieć w sieci, wymaga dobrego, skutecznego pozycjonowania. Czasem trzeba skupić się nie tylko na standardowym pozycjonowaniu, ale na pozycjonowaniu lokalnym, skupionym tylko na danym regionie. Jak powinno wyglądać zatem takie pozycjonowanie strony Katowice?

Pozycjonowanie strony– co to takiego?

Przede wszystkim pozycjonowanie strony w Katowicach to proces, którego celem jest poprawienie widoczności w niepłatnych wynikach wyszukiwania za pomocą wyszukiwarki Google. Jednak SEO nie należy rozumieć tylko jako optymalizację witryny internetowej. W zakres działań pozycjonowania wchodzi bowiem nie tylko poprawienie jej aspektów technicznych, ale i rozbudowanie treści czy pozyskiwanie linków pozycjonujących.

Pozycjonowanie strony Katowice – czym różni się od standardowego pozycjonowania?

Na czym polega pozycjonowanie lokalne (local SEO)? Przykładem jest pozycjonowanie strony Katowice. Są to po prostu działania onsite i offsite, których celem jest poprawienie widoczności strony w sieci. Działania te dotyczą jednak określonego zestawu fraz kluczowych wykorzystywanych w kontekście jednego regionu, miasta itd. Sam proces przygotowawczy wygląda podobnie jak w przypadku standardowego pozycjonowania. Local SEO wymaga jednak, by frazy zawierały również lokalizację i to zgodną z rzeczywistością. Wiele osób podczas poszukiwania w internecie do frazy dopisuje bowiem lokalizację np. Katowice.

 

Pozycjonowanie strony –  efekty trzeba podtrzymywać

Wielu przedsiębiorców skupia się tylko na wypozycjonowaniu swojej strony w Google. Rzeczywiście często im się udaje pojawiać wysoko w wynikach wyszukiwania na określone frazy. Jednak tak wcale nie musi być zawsze, z czego nie wszyscy zdają sobie sprawę. Skuteczne pozycjonowanie stron Katowice powinno mieć na celu nie tylko uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, ale i jej utrzymanie.

Strony, które są wysoko w wynikach wyszukiwania w Google mają wielu gości. Z czasem liczba odwiedzin może jednak zacząć spadać i to zjawisko jak najbardziej normalne. Niestety wysoka pozycja w sieci nie jest dana raz na zawsze. Dlaczego liczba wejść na stronę spada? Przyczyn jest wiele. Przede wszystkim konkurencja działa i też chce się przebić jak najwyższej w wynikach wyszukiwania. W praktyce sporo firm inwestuje w działania SEO oraz pozycjonowanie stron Katowice.

Trzeba też pamiętać o tym, że sam Google regularnie zmienia swoje algorytmy. Tak naprawdę nie wiadomo, co faktycznie ma wpływ na wynik strony w wyszukiwarce. Tych czynników jest ponad tysiąc i niewielka zmiana może spowodować spore roszady. W 2015 roku Google zaczęło na przykład wspierać strony posiadające wersję mobilną, a jakiś czas temu witryny z certyfikatem SSL. Wielu przedsiębiorców zresztą zaniedbuje swoje strony internetowe. Jeśli o pozycjonowanie nie dba się przez cały czas, można szybko stracić uzyskany wynik.

 

Pozycjonowanie strony – jak nie stracić wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania?

Największe znaczenie w tym przypadku ma wartościowa treść (content). Potwierdzają to liczni specjaliści od marketingu. Rzeczywiście, im lepszy jest content, tym wyższą pozycję ma strona w Google. Wyszukiwarka dba o to, aby treści pojawiające się wysoko w wynikach wyszukiwania były merytoryczne, ciekawe. Z tego powodu tak duże znaczenie ma tworzenie wysokiej jakości tekstów i grafik. To sposób na utrzymanie starych użytkowników i zachęcenie do odwiedzenia strony nowych odbiorców. Klientów przyciąga interesująca, unikalna treść. Aby nie spaść w wynikach wyszukiwania trzeba w praktyce postawić na content.

Gdy strona ma już kilka lat, część treści staje się na nie nieaktualna i ludzie nie chcą jej czytać. Często też w tekstach lub pod nimi są linki nieaktualne i niedziałające. To irytuje odbiorców, a przy powoduje obniżenie pozycji w Google. Podobnie jest zresztą w przypadku treści zduplikowanej. Powtarzanie fraz i kopiowanie tekstów sprawia, że wyszukiwarka nie traktuje danej strony jako atrakcyjnej. To oznacza niższą pozycję w Google.

Aby nie spaść w wynikach wyszukiwania, warto regularnie sprawdzać aktualność słów kluczowych. Zmiany w tym zakresie następują zaskakująco szybko i niektóre treści przestają być po prostu modne. Wartość słów kluczowych zmienia się wraz z biegiem czasu. Ponadto treść na stronie musi być pod kątem słów kluczowych odpowiednio zoptymalizowana. To w dużej mierze klucz do sukcesu.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *