Okazuje się, że niewiele firm tak naprawdę działa na terenie całej Polski. Większość przedsiębiorstw w praktyce łączy działania lokalne z tymi ogólnokrajowymi. Marka, która chce zaistnieć w sieci potrzebuje odpowiedniego pozycjonowania. Często są sytuacje, że trzeba się skoncentrować na danym regionie. Zatem jak powinno wyglądać pozycjonowanie w Katowicach?
Pozycjonowanie w Katowicach – co trzeba na ten temat wiedzieć?
Pozycjonowanie strony www to działania mające na celu poprawę jej widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania przy pomocy przeglądarki internetowej. Jednak w zakres działań pozycjonowania wchodzi nie tylko sama poprawa jej aspektów technicznych, ale i rozbudowa contentu czy pozyskanie linków pozycjonujących z innych domen.
Jak pozycjonować w Katowicach? To przykład pozycjonowania lokalnego – local SEO. Są to zarówno działania onsite, jak i offsite, których zadaniem jest poprawia widoczności strony w internecie. Dotyczą one wybranego zestawu fraz kluczowych, które wykorzystywane są w obrębie jednego regionu czy miasta (w tym przypadku Katowic). W praktyce proces przygotowania pozycjonowania lokalnego wygląda podobnie jak przy pozycjonowaniu klasycznym czy szerokim. Lokalna wersja pozycjonowania wymaga jedynie zawierania we frazach lokalizacji. Wiele osób poszukując w sieci danego produktu czy usługi dopisuje bowiem lokalizację, a więc Katowice.
Geolokalizacja, czyli jak pozycjonować w Katowicach
Aby wypozycjonować stronę internetową trzeba spełnić kilka warunków. Nie każdy może przy tym kontrolować właściciel witryny. Od niego zależą jednak np. link building czy optymalizacja.
Jak pozycjonować w Katowicach? Duże znaczenie ma geolokalizacja umożliwiająca dostosowanie wyników wyszukiwania do miejsca, w którym jest użytkownik. Na to nie posiada się wpływu, ale gdy odbiorca znajduje się w Katowicach, skuteczne pozycjonowanie lokalne pozwala uzyskać wysokie miejsce na liście wyników wyszukiwania.
Pozycjonowanie – jaki jest jego cel?
Firmy działają najczęściej na określonym terenie, chociaż są też przedsiębiorstwa o zasięgu ogólnopolskim. Mniejsze działalności są niekiedy związane z danym regionem czy miastem np. Katowicami. Dla nich pozycjonowanie lokalne ma ogromne znaczenie. Zwiększa bowiem rozpoznawalność firmy, co przekłada się na ogół na wzrost sprzedaży jej produktów czy usług.
Wiele osób zadaje sobie więc pytanie, jak pozycjonować w Katowicach. Duży wpływ na to ma adres działalności. Musi się on znajdować na terenie miasta. Co ciekawe, na pozycjonowanie wpływa m.in. centroida czy odległość użytkownika od adresu danego przedsiębiorstwa. Odległość jest istotna z punktu widzenia możliwości fizycznego dotarcia klienta do sklepu. Nie każdy chce jechać na drugi koniec miasta, aby zakupić interesujący go produkt. Google pokazuje więc najpierw firmy, które są najbliżej geolokalizacji użytkownika lub w centrum regionu. W przypadku wyszukiwania mobilnego pozycja klienta jest ustalana na bieżąco. Właściciel strony na to wpływu nie ma, ale wiadomo, że firmy zlokalizowane daleko od skupisk ludzi są na gorszej pozycji.
Centroid to miejsce, w którym jest największe skupienie firm. Co ciekawe, jest ono różne dla poszczególnych branż i usług. Właśnie na bazie centroidu ocenia się pozycję lokalnego wyszukiwania strony. Im firma jest dalej od niego, tym mniejsza szansa na to, że w wyszukiwarce zajmie wysokie miejsce. Jednak w przypadku Google i tak ważniejsza jest odległość od użytkownika. Centroid ma większe znaczenie, gdy osoba wyszukująca informację dla Katowic jest w innym mieście.
Pozycjonowanie w Katowicach – dla kogo jest to ważne?
Pozycjonowanie lokalne jest niezwykle ważne dla branż, które świadczą klientom usługi bezpośrednie. Jest tym samym istotne dla fryzjerów, mechaników samochodowych, wulkanizatorów, murarzy, elektryków czy dentystów. Na lokalnym SEO skupia się też branża gastronomiczna. Wiele osób wybiera restaurację czy kawiarnię właśnie na podstawie pozycji w wyszukiwarce internetowej.
Skuteczne pozycjonowanie lokalne to wielka szansa dla wielu firm działających na terenie danego miasta lub regionu. Dzięki temu rozwiązaniu nie trzeba konkurować z firmami z całego kraju, ale jedynie z najbliższej okolicy. Konkurencja jest wówczas znacznie mniejsza. Zresztą w przypadku wielu przedsiębiorstw dobra widoczność w innym mieście czy województwie nie ma większego znaczenia. Pozycjonowanie lokalne odgrywa dużą rolę przede wszystkim dla małych działalności o ograniczonym budżecie.