SEM i SEOInfluencer marketing Katowice polega na działaniach marketingowych, które opierają się na współpracy z influencerem – osobie publikującej różnego rodzaju treści na social media, którą obserwują tysiące odbiorców.
Najważniejsze zalety influencer marketing Katowice
Nie ma wątpliwości, że najważniejszą zaletą influencer marketing Katowice jest wzrost rozpoznawalności danej marki. Jednak można tu także wyróżnić takie korzyści jak na przykład:
- uwiarygodnienie marki – dzięki influencer marketing Katowice można stworzyć ludzki wizerunek danej marki i nawiązać trwałe relacje z potencjalnymi klientami; trzeba tu zapamiętać, że im firma jest bardziej autentyczna, tym bliższa jest klientowi;
- nowy sposób na przedstawienie i pokazanie produktu – decydując się na influencer marketing Katowice można również w bardzo oryginalny oraz nierzucający się w oczy sposób zaprezentować klientom swój produkt; dobierając odpowiednią osobę do tego zadania, można pokazać daną rzecz w pożądany sposób i dla konkretnych odbiorców;
- zwiększenie sprzedaży i wzrost widoczności w Google – influencer podczas kampanii przekierowuje odbiorców do miejsca, w którym może on od razu dokonać zakupu usługi lub produktu, na przykład do sklepu internetowego; takie polecane linki wzmacniają widoczność strony w Google, a wysoka pozycja w wyszukiwarce przekłada się na zwiększenie sprzedaży;
- dotarcie do konkretnej grupy docelowej – zatrudniając influencera można dotrzeć do osób o określonych zainteresowaniach, jak i potrzebach, u których jest największe prawdopodobieństwo, że zainteresują się reklamowanym produktem lub usługą.
Jak znaleźć dobrego influencera?
Zastanawiasz się, jak znaleźć odpowiedniego influencera? Poszukiwania zacząć należy od researchu. Nie może to być pochopna decyzja. Wybierając taką osobę, trzeba zwrócić uwagę na to, co już było przez nią reklamowane, jakie treści ona publikuje i czy dany produkt, czy usługa będzie spójna z tym, co reprezentuje sobą dany influencer. Ważny jest też sposób komunikacji oraz grupa odbiorców danej osoby. Należy omijać z daleka influencerów, którzy promują wszystko po kolei, jak i takich, którzy prowadzą już współpracę z podobnymi markami. Taka osoba, która codziennie reklamuje co innego, jest mało wiarygodna. Prowadzone w ten sposób działania nie będą korzystne ani dla influencera, ani dla danej marki.
Warto również sprawdzić jakość odbiorców wybranego promotora, ponieważ coraz częściej zdarza się tak, że liczba lajków czy followersów jest kupowana. Wystarczy przejrzeć profil danego influencera i zobaczyć, jak wygląda zaangażowanie obserwujących. Przed podjęciem współpracy z promotorem marki, polecane jest też sprawdzenie jego przeszłości, czy na przykład nie ma on jakichś konfliktów, czy kontrowersyjnych historii, gdyż może to negatywnie wpłynąć na markę.
Jakie są sposoby współpracy z influencerami?
Influencer marketing Katowice może być prowadzony na dwa sposoby. Jedną z nich jest pojedyncza aktywność, która polega na zareklamowaniu jakiejś usługi lub produktu. Może to być w formie wpisu na social media czy też samej relacji, w której mówi się o zaletach promowanej marki i podaje się link odnoszący się do strony, na której można dokonać zakupu. Drugim modelem influencer marketingu jest praca na zasadzie ambasadora. Jest to relacja długofalowa, która polega na tym, że raz na jakiś czas, influencer wspomina o danej marce i zachęca do jej zakupu. Taka współpraca może trwać na przykład rok, w trakcie którego promotor musi raz w miesiącu dodać post o danej marce.
Najczęściej popełniane błędy w influencer marketingu
Influencer marketing Katowice wiąże się także z licznymi błędami. Do najczęściej popełnianych można zaliczyć:
- brak zaufania do influencera – trzeba tutaj pamiętać, że to influencer najlepiej wie, jakie treści podobają się jego obserwatorom,
- kiepski brief – powinny w nim się znajdować szczegółowe informacje dotyczące promocji, przede wszystkim oczekiwań,
- brak indywidualnego podejścia – influencera należy traktować jak partnera, z którym chce się osiągnąć wspólny cel,
- niedokładny mapping – trzeba sprawdzać informacje o influencerze, aby jego wizerunek był spójny z promowaną marką,
- brak wyczucia – należy pamiętać o naturalności i pomysłowości, ponieważ fałsz jest szybko wyczuwany przez odbiorców.